Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri May 19 20:51:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toch Mark,

Ik heb het eens gedaan toen ik per trein een studievriend opzocht in Moskou
en de Witrussen bij de grenscontrole bij de Poolse grens mijn paspoort
wilden meenemen. In mijn beste Oxford engels en een beetje uit de hoogte, en
met een stropdas om (allemaal adviezen van de in Moskou woonachtige
studievriend) las ik dergelijke woorden uit het toenmalig paspoort voor (my
property etc), voegde ze toe, dat ze het in mijn (1-persoons)coupé konden
checken, maar dat ik het niet zomaar mee wilde geven. De officier die er bij
werd geroepen beheersde het engels mondjesmaat, het Frans wat beter(maar
daar ben ik ook weer goed in door mijn Parijse zusje en haar dochters die
regelmatig oom komen bezoeken in Utrecht) en Duits wilde hij niet praten.
Mijn engels en arrogantie deden het hem en ik heb mijn paspoort niet af
hoeven geven. Belarussia, bellarussia.

Groet,

Tjerk