Zembla

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 19 17:13:38 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> forwarde van de Zembla-redactie,

>  Precies. Dat heb ik ook altijd beweerd. Ik heb tal van dit soort tegen-
>  strijdigheden naar deze lijst gepost. Ze staan dus gewoon in het archief
>  van deze lijst.

Yep !

>  Het is domweg een feit *dat* ze verschillende versies van hetzelfde verhaal
>  produceert (AHA-gelovigen bestrijden dat steeds of vallen de boodschapper
>  aan), de vraag waarom AHA dat doet is minstens zo interessant.

Is al gebleken ....

> Tal van
>  mensen beweren dat AHA zeer ernstig geestesziek is (psychotische buien
>  heeft en zo). En dat lijkt een mooie verklaring. De verhalen in kwestie
>  (tot het aanzetten tot moord aan toe) zijn immers nogal gestoord. Opmer-
>  kelijk daarbij is dat AHA juist haar zusje een psychotische persoonlijkheid
>  toegedichtte.
>
>  AHA-gelovigen spelen nu dat AHA 'moest liegen' om zich in Nederland te
>  mogen vestigen

Haar eigen woorden zijn dat angst een/de grote rol speelde.

> (kennelijk is het overtreden van de wet door een Kamerlid
>  een goede zaak)

Dat was ze toen nog niet. Wel pontificaal in beeld (adviesje van mams?),
maar ja wie zou denken dat 'Ali' zou kunnen worden vervangen door
'Magan'. Je (her)kent iemand tenslotte aan de naam, en niet een gezicht,
toch ? :)

 > maar dat verklaart al die verschillende versies van dingen
>  die daar niets me te maken hebben niet. Dat verhaal dat ze voor haar fami-
>  lie/echtgenoot op de vlucht zou zijn (waarvan tal van versies in omloop
>  gebracht zijn), ontstond trouwens pas toen ze reeds lang en breed in Neder-
>  land was.
>
>  Er komt nog wel een vervolgje op 'Zembla'. Dat kan niet uitblijven.

Daar is ook alle aanleiding toe. De hijgerige hype vraagt daar ook om.
De rol vervult door de verschillende hoofdrol spelers mag wel eens
duidelijker in beeld. Zo ook die van (in) de TK.

Henk Elegeert