Hirsigate: Mijn Hirsi-findings keurig op een rijtje

Fri May 19 15:43:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 19-mei-2006, at 13:59, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Het gaat om de *discrepantie* in de informatie.

Precies.

> Voor mijn part noem je
>  dat 'meta-informatie' of zo. Daar heeft men dus alleen maar
> toegang toe
>  als men de data bijeen zet. Dan vallen de tegenspraken op, dan komen
>  er leugens en verzinsels aan het licht.

Ja. Maar dan helpt het dus niet om wat krantenartikelen de lijst
op te baggeren.
Wat je dan moet doen is een overzicht maken van de beweringen
die zijn gedaan, op welk tijdstip deze gedaan, of ze wel of niet
later zijn weersproken, welke feiten voor en welke feiten tegen
de beweringen pleiten etc. etc. etc.

In plaats van 'heks', 'heks', 'heks' te roepen.

>  Om maar iets te noemen: uit niets blijkt dat AHA ooit een opleiding
>  heeft afgemaakt.

En waarom zou dat van belang zijn, doctor Fluks?

> Uit niets blijkt dat ze ook maar iets is waar ze een
>  snars van afweet.

Dit is niets eens behoorlijk Nederlands. laat staan dat
duidelijk wordt wat je bedoelt.
Mijn voorlopige conclusie is dat een academische
titel blijkbaar geen garantie is voor helder formuleren,
doctor Fluks.

>  Maar ik denk in het geheel niets.

Die houden we erin, doctor Fluks.

Erik vdMb