Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Fri May 19 10:52:53 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-mei-2006, at 16:21, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> vroeg over het niet kunnen
> bediscus-
>  sieren van een definitie,
>
>  Waarna zou je kunnen refereren ? Een definitie is *zelf*
> referentiepunt.

Ook maar een cursus wetenschapsdynamica volgen dus.

>  De vraag luidt: waarom beweert ze dit soort dingen ?

De vraag luidt: waarom beweer jij dat hetgeen ze beweert niet waar is?

>  Haar moeder zou haar vreselijk mishandeld hebben, haar zus zou
> mede daar-
>  door zelfmoord gepleegd hebben, ze zou een soort Assepoester zijn
> geweest,
>  een fundamentalistisch Moslim, ze zou niet bij haar eigen huwelijk
> geweest
>  zijn, ze zou maar liefst 5 oorlogen hebben meegemaakt - dat is al
> niet wat.
>  Dit is wel degelijk abnormaal !

Ja, nou en?

Je kunt iemands particuliere geschiedenis niet wegredeneren
met een beroep  op de norm.

>  Bij een fantaste wel.

Sorry hoor, dit soort onzin kan ik niet serieus nemen.

> Er is in de verste verte geen enkele aanwijzing te
>  vinden dat er ook maar iets waar is.

Nou, ze heeft zelf opgebiecht dat delen van haar vluchtverhaal
niet kloppen. Wat is er dan nu niet waar? Dat die vluchtverhalen
niet kloppen of dat het opbiechten niet klopt?

> Maar er zijn weer wel tal van versies
>  van die verschikkelijkheden die elkaar weerspreken.

Ja. Dus?

>  Nog even en ons slachtoffer (AHA, dus - niet jij) lijdt onder een
> post-
>  traumatische stress-stoornis of zo. Maar het ziet er naar uit dat
> ze dus
>  nog nooit iets in haar leven iets heeft meegemaakt en in Europa
> haar rare
>  fantasieen kwam verwezenlijken...

Daar weet je helemaal niets van, en "het ziet er naar uit"
lijkt me ook geen solide basis voor het soort beschuldigingen
waar jij in grossiert.

>  Ik snap niet waarom de nabestaanden van Van Gogh die AHA dus niet
> meteen
>  voor de rechter slepen. Ik snap dat dus echt niet... (en dit is
> dus geen
>  grapje).

Ik wil direct aannemen dat het geen grapje is. Jou waanzin is
je dus ernst.
En, heb je al een bezoek aan de psychiater overwogen?

Erik vdMb