Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu May 18 23:14:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Het is nog simpeler, Hirsi is nog steeds Nederlandse. Zelfs Verdonk heeft
haar nog 6 weken gegeven, alvorens zij haar paspoot wil afpakken, maar ik
denk, dat de door haar gebezigde clausule van rechtswege nietig niet als
zodanig werkt. En als Verdonk vraagt om afgifte zou ik, wat Mark natuurlijk
ook had moeten doen tegen de Chinezen (met als consistent argument: nr 19.
en sambal bij)wijzen op de bepaling in het paspoort, dat de houder van het
paspoort gehouden is het zorgvuldig te bewaren en het alleen aan derden te
verschaffen, als daartoe een wettelijke verplichting bestaat.

Groet,

Tjerk