Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu May 18 17:42:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/18/06, Hein v Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:

> Hoho, ik weet het niet. Als AHM willens en wetens, met leugen en bedrog
> Theo heeft aangezet tot het maken van een film, waarbij ze de
> aanmerkelijke kans op de koop toe nam dat Theo vermoord zou worden
> (voorwaardelijke opzet).....dan kan het zijn dat het OM tot vervolging
> zou kunnen overgaan.

Ten eerste, Theo Van Gogh wist ook heel goed zelf dat wat hij deed
potentieel gevaarlijk was. Van die bedreigingen aan het adres van
Hirsi Ali was hij immers net als iedereen op de hoogte. Dat risico nam
hij dus zelf bewust op de koop toe.

Ten tweede, als deze oorzaak-gevolg redenering wordt gevolgd, dan
wordt een hele enge weg ingeslagen en is het hek van de dam. Dan kun
je die Deense cartoonisten ook wel gaan aanklagen voor de
daaropvolgende moordpartijen... Of Bin Laden voor de oorlog in Irak en
het fenomeen Guantanamo Bay....Of de Israelische regering voor de
Palestijnse zelfmoordaanslagen...Of Hamas voor het Israelische
geweld...Wordt nog leuk.

Maar heeft Vrouwe Justitia zulk een blinddoek voor?
> Volgens mij gluurt ze een beetje onder het doekje uit en denkt: daar
> brand ik m'n handjes niet aan.

Wacht maar tot Verdonk zich ermee gaat bemoeien....

Groeten,
Mark Giebels