Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Thu May 18 16:21:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> vroeg over het niet kunnen bediscus-
 sieren van een definitie,
>Waarom [kan dat] niet?

 Waarna zou je kunnen refereren ? Een definitie is *zelf* referentiepunt.

 Ik, eerder,
>Ja, dat is het bekende duiken van de AHA-gelovigen.

 Erik,
>Domweg het feit dat ik twijfel zaai

 Je zaait geen twijfel, je zaait zekerheid.

 Erik over de verdachtmakingen van AHA richting haar familie
>De vraag is: is het waar?

 De vraag luidt: waarom beweert ze dit soort dingen ?

 Haar moeder zou haar vreselijk mishandeld hebben, haar zus zou mede daar-
 door zelfmoord gepleegd hebben, ze zou een soort Assepoester zijn geweest,
 een fundamentalistisch Moslim, ze zou niet bij haar eigen huwelijk geweest
 zijn, ze zou maar liefst 5 oorlogen hebben meegemaakt - dat is al niet wat.
 Dit is wel degelijk abnormaal !

>Je kunt iemands particuliere geschiedenis niet wegredeneren met een beroep
>op de norm.

 Bij een fantaste wel. Er is in de verste verte geen enkele aanwijzing te
 vinden dat er ook maar iets waar is. Maar er zijn weer wel tal van versies
 van die verschikkelijkheden die elkaar weerspreken.

 Nog even en ons slachtoffer (AHA, dus - niet jij) lijdt onder een post-
 traumatische stress-stoornis of zo. Maar het ziet er naar uit dat ze dus
 nog nooit iets in haar leven iets heeft meegemaakt en in Europa haar rare
 fantasieen kwam verwezenlijken...

 Kroes, Zalm en de nabestaanden van Van Gogh horen vreselijk kwaad op haar
 te zijn. Maar ze zijn kwaad op iedereen die twijfelt aan het ware geloof
 - net als onze eigen Bertus. Dat is dus heel raar.

 Ik snap niet waarom de nabestaanden van Van Gogh die AHA dus niet meteen
 voor de rechter slepen. Ik snap dat dus echt niet... (en dit is dus geen
 grapje).