Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu May 18 15:39:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat is helemaal niets bijzonders; dat heet dualisme, en daar ben
> jij steeds voorstander van geweest, dacht ik.

Bij mijn weten ook, maar dat duale wil nog maar niet echt vorm krijgen.

Als iets dat duidelijk heeft gemaakt is het die marathon opvoering wel.
Het duale zou juist transparant hebben gemaakt wat nu nog steeds
verborgen blijft. Zou transparant maken welke partijen welk stanpunt
innemen en waarom. In plaats daarvan zijn we getuige van een soap die nu
alweer door gaat.

Sommigen noemen dat 'de democratie', en zeker weten, er zijn er die een
andere voor hebben.

Hein bedoeld, hij verbetere mij, dat het hier om het regeringsbeleid
zelve gaat. Daarop kan zij (Verdonk) door die partijen niet worden
aangevallen, die partijen hebben dit regeringsbeleid zelf gewild.

Als dat al het geval is, heb ik helemaal niets op tegen, veranderd
mogelijk ook d(i)e wet zelf.

Henk Elegeert