Hirsigate: Vragen derde ronde

Thu May 18 15:04:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-mei-2006, at 14:42, Henk Elegeert wrote:

> Hij is een van de experts op dat terrein, lijkt me. Is zelfs - als
> ik me niet vergis - (mede)architect onder het huidige beleid.

Ben je nu niet in de war met Job Cohen?

> Ja, maar het gaat nu om het paspoort, meen ik. Ik begrijp dat het
> gescheiden trajecten zijn.

Okee, helder.

> Maar dat bedoel ik, iedereen is/was en of kon ervan op de hoogte zijn.

Nawijn dus ook.

> Weet ik niet. De aanklacht van de LPF was dat onze democratie niet
> functioneerde, en wachtte het moment af om ons dat maar weer eens
> fijntjes onder de neus te wrijven. Dat is gelukt, lijkt me.

Dus Nawijn wist dat Hirsi Ali had gelogen, maar heeft deze kennis
onder de
pet gehouden tot hij die kon gebruiken tegen 'onze democratie'?
Heb je misschien ook enig bewijs voor deze ietwat wilde bewering?

> Precies, en dat goldt voor 150 TK-leden, want incluis AHM zelf.

Die hoefde niet te bellen, want zij wist de toedracht al.
Maar waarom heeft Nawijn niet gebeld?
Of wist hij het ook allemaal al?
Maar waarom heeft hij daar dan niets mee gedaan?

> Die vond het wel grappig om rond te bazuinen/te bekennen? dat ze
> gelogen had. Tijdens haar aftreden kregen we wel alle namen te
> horen, behalve 'Ali'.

Ik geloof dat je nu toch iets hebt gemist, maar misschien begrijpen
we elkaar verkeerd. In ieder geval heeft AHM aangegeven dat ze
een dochter is van Hirsi, die een zoon is van Magan, de zoon van
Isse, de zoon van Guleid, de zoon van Ali.
De overgrootvader van haar grootvader heette dus Ali.

Erik vdMb