Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Thu May 18 14:36:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-mei-2006, at 14:11, Hein v Meeteren wrote:

> Dualisme is een zekere mate van onafhankelijkheid van een
> regeringsfractie ten aanzien van de regering. Daar ben ik voor.
> Iets anders is om jarenlang een kabinet in het zadel te houden en
> het kabinetsbeleid met stem -en ander gedrag te steunen (denk aan
> het paasaccoord), om tenslotte, als de zure vruchten van dat beleid
> zichtbaar worden en terugslaan op je eigen belangen (zoals gebeurde
> met Ayaan) een tirade te houden over datzelfde beleid. Dat is geen
> dualisme maar gespletenheid.

Dan gaat het je dus niet om het aanvallen van een kabinet dat de
partijen zelf hebben gevormd, maar om schijnheiligheid?

Maar dan vraag ik me af - als relatieve buitenstaander, niet
geheel bekend met de ontwikkeling van de opvattingen van
D66 - of de partij dan in het verleden *voor* het asielbeleid
van Verdonk was, en pas tegen nu dit repercussies heeft voor
een collega parlementslid?

Erik vdMb