Zembla en Ayaan

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed May 17 16:58:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Hier zullen heel wat proefschriften aan gewijd worden. Greef Hofmans en
> De Baghwan zijn er niets bij. Over 25 jaar kijken de AHA-gelovigen terug
> op hun gekte in tal van TV-programma's.

Ik denk dat een nieuwe vorm van hysterie wordt ontdekt: dweepzieke
voormalig linkse mannen die vallen voor een mythische vrouw die hun
anima en existentiële twijfels verenigt.

> Inderdaad, louter slachtoffers van een heks.

Ze is geen heks, echt niet. Ze is slim, charmant, resultaatgericht,
ambitieus, ze weet heel goed hoe ze anderen kan gebruiken, en ze is
daarin niet anders dan een gemiddelde politicus/ca die zijn/haar doelen
wil bereiken. wat is nou het verschuil tussen een Ayaan die liegt om
verder te komen en een lijsttrekkerkandidaat die beweert dat er geen
kritiek meer bestaat in D66 gelederen? Mythes horen erbij. De grens
tussen mythe en leugen is dun, en daar vindt drama plaats.

> De derde wereldoorlog, lijkt mij.
> Daarom zal de CIA gaan ingrijpen. AHA zal worden vermoord.

Kan zijn, ik sta van niets meer te kijken. Ik hoop het niet, want dat
heeft ze niet verdiend,. En daarbij: de mensen die zich door haar hebben
laten gebruiken, die zijn verantwoordelijk voor hun eigen verblinding.
Dat kan je háár toch niet kwalijk nemen. Ze is gewoon bloed en bloed
ambitieus, én superslim, dat mag toch?