Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Wed May 17 16:18:50 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We zijn het eens, Henk,

De Kamer stelt: er is geen onomkeerbaar nooit-Nederlandse, er is ruimte.
Dus was de schade denken nooit Nederlander gelijk aftreden vermijdbaar.
Dus motie van wantrouwen aftreden, want aftreden inmiddels onherstelbaar.
De Kamer was verbijsterd toen Verdonk draaide pas over 6 weken geen
Nederlander
of als de Kamer gelijk heeft toch wel of via andere weg weer wel.
Maar de Kamer verbond er geen consequenties aan dat ze het vertrouwen
en de verwachting dat deze minister zelf goed zal opereren helemaal kwijt
is.
Een motie die voorschrijft wat de minister in detail moet doen en hoe
betekent dat de kamer ipv wegsturen kiest voor op haar stoel gaan zitten.
Verdonk bungelt en dat kennen we uit het verleden,
ze kan niet meer met gezag en zelfstandig opereren, loopt aan de leiband,
ongezond.

Ook eens dat alleen SGP klip en klaar de fictie van ook nog automatisch
nooit bestaan verklaren van gegeven nationaliteit, en dus ongeldig verklaren
van rechtmatig uitgegeven paspoort, een gedrocht is, in alle opzichten,
met alle onmogelijke gevolgen van dien, tot en met vragen over legitimiteit
kamer zelf.
En volstrekt onbetrouwbaar zijn van de overheid. De minister nam het over,
prima.

Maar ik mistte het keihard uitspreken dat het niet alleen onwenselijk is,
zo'n automatisch zogenaamd laten verdwijnen wat materieel bestond.
Maar dat het ook werkelijk onwerkbaar is.
Ons paspoort heeft geen rechstzekere geldigheid meer.
Rechten als Nederlander zoals kiezen en verkozen worden kun je uitoefenen,
maar jaren later kan je stem en verkozen zijn ongeldig worden.
Je speelde in het Nederlands elftal maar was toch ineens nooit geen
Nederlander.
Je sluit contracten en gaat verplichtingen aan en ineens besta je niet meer,
en was je een oplichter en op wie verhalen de tegen partijen?
Je had als Nederlander een uitkering, rechtsbescherming van de staat,
kreeg een studiebeurs en huursubsidie,
viel onder de Nederlandse belastingregels,
had geen visum nodig in veel buitenlanden,
maar ineens ben je alles kwijt, moet je terugbetalen? Als oplichter.
Of ontspring je alle dansen want je hebt nooit bestaan?
En wie is aansprakelijk? De onbetrouwbare overheid zelf?