Kwaliteit bijdrage: Lousewies vs. Rouvoet

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue May 16 23:12:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Pas die naam in dat paspoort van Ayaan en de besluiten erover aan en hou op
> met ons onsterfelijk belachelijk maken. Het lijkt wel Nederlands Monopoly:
> de eerste ronde mag je niet kopen, op start krijg je dubbel, op vrij
> parkeren plunder je de bank.
> Allemaal verzonnen onzin.

Je hebt natuurlijk gelijk, even ritselen en klaar is Kees, en (bijna)
iedereen is tevreden, net zoals ze dat de afgelopen jaren met de
situatie waren.

Want het niet precies kloppen van naam en geboortedatum was in feite
geheel goedaardig, anders dan dat Verdonk met haar tunnelvisie zegt.

Verdonk zit uit hoofde van haar functie tot over haar oren in de formele
regeltjes, al jaren, en dan ritsel je niet zomaar iets.

Dan is het manipuleren van de waarheid zodat je (eigenlijk tegen de
regeltjes) geaccepteerd wordt als vluchteling nog wat minder goedaardig
(hoewel begrijpelijk).

> Mijn God wat een debat, wat is haar e-mailadres, is ze nou nog wel
> fictief Nederlander of niet.
> Het gaat nergens over. Laten we maar stoppen met pompen en de boel weer
> onderlopen.

Het gezonde verstand mag best wat meer ruimte krijgen, niet alleen in
dit concrete geval, maar in het algemeen. Maar ja, ik heb al gezegd, dan
moet ons systeem van regeltjes op regeltjes op de helling.

Bart