Kwaliteit bijdrage: Lousewies vs. Rouvoet

Tue May 16 20:37:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze gaf wel aan dat de situatie bijzonder is,
maar afgezien van de onveiligheid voor Ayaan
niet dat ze HIER onveilig is
mede omdat ze geintegreerd en kamerlid is.

Daarin zit het absurde, eerst geaccepteerd worden,
ook nadat haar gekozen en gegeven naam bekend was.
Niet alleen zich haar compleet laten inwerken in leven en werk,
tot en met het hoogste: volksvertegenwoordiger.
En met terugwerkende kracht niet bestaand verklaard worden.

Ayaan zit in de omgekeerde wereld.
Niet als bij anderen hier veilig zijn
en terug moeten omdat je daar ook veilig bent.
Maar niet daar veilig zijn en ook allang niet hier.

Kennelijk zitten we zo vast in regels die we kunnen toepassen
dat we situaties niet helder tegenover elkaar zetten
en de verschillen markeren. We denken verkeerd om.

Ze, Lousewies, werd aangevallen op een uitzondering maken.
De uitzondering bestaat, Ayaan, niemand maakt die.

Het lijkt op het formalisme van Fortuyn niet verdedigen
maar dat pas zijn gaan doen nadat hij verkozen was.

Mensen en geschiedenissen en gegroeide situaties
zijn geen regels, integendeel.
Ayaan was kamerlid, een kamerlid denationaliseer je niet.
Een kamerlid en andere publieke personen hebben andere
mogelijkheden en onmogelijkheden dan niet-publieke personen.

Je blijft presidenten Mr. President noemen en fasciliteren.
Eens politicus altijd politicus, en navenant behandelen en beschermen.