Fwd: Naturaliseer Hirsi Ali alsnog!

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue May 16 13:33:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Begin forwarded message:

Van rechtswege?

Dat lijkt me lastig, als ze *van rechtswege*  geen Nederlander is. Want
dan maak je een wet die in strijd is met het recht, en zo'n wet is van
rechtswege nietig.

Maar die was niet * van rechtswege*  niet-Nederlander. Zij was gewoon
een buitenlandse die een versnelde procedure kreeg via een bijzondere
wet. (Ook al fragwürdig, maar da's een andere zaak).
Als een speciale wet nu wordt gemaakt voor Mw. Magan, dan krijg je grote
rotzooi in politiek en juridisch Nederland. Dan krijg je *wel* (IMHO)
een schending van de tria politica, want de wetgever gaat via een wet
een uitvoerende macht achteraf corrigeren. Dat leidt tot controveresen,
wat ik je brom. (En ik brom met plezier) .