Hirsigate: AHA wil Nederlander blijven

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Tue May 16 13:29:30 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef op Tuesday, May 16, 2006 12:48 PM :
> Alleen een een HR, of een koningin, denk ik, (zoek ik nog uit) kan
> deze situatie wijzigen. (je zou kunnen zeggen, bijvoorbeeld, dat vanwege de
> beginselen van behoorlijk bestuur en de geschapen verwachtingen van de
> zijde van overheid jegens AM, het niet meer redelijk en billijk is het
> NL-schap als nietig te beschouwen..).

d'Oliveira, die naar 't schijnt iets van migratierecht weet, is het niet met
je eens, zo blijkt uit de courant van hedenochtend.
Hij wijst met enige nadruk op art. 14 Rijkswet op het Nederlanderschap, die
Onze Minister het een en ander aan discretionaire bevoegdheden verschaft om
naturalisatiebesluiten al dan niet in te trekken.
Verdonk's keuze zich blindelings op een HR-arrest te beroepen, en niet op de
wet, lijkt daarmee eerder een politieke dan een juridische keuze te zijn.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink