Hirsigate: En wat gebeurt er vandaag zoal ?

Tue May 16 09:45:44 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Joris van den Wittenboer <jwittenboer at HOME.NL>,
>Een leuke dag niet. Ik hoopte juist dat deze cases de ogen zou openen
>van het kabinet en voor velen (gelijke monnikken gelijke kappen) het
>verblijf zou toestaan,         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Maar dit is nu juist niet waar.

 Men kan al dat liegen, al die verzinsels niet belonen - dan is het hek
 van de dam. Dan zijn de echte assielzoekers pas echt de pineut, trouwens.
 Ik vind dat Rita Verdonk een zeer elegante oplossing gevonden heeft (van
 de week zei ik hier zelf nog, dat dit waarschijnlijk niet kon - wel dus).

 Het mooie is nu juist dat we hier een perfect voorbeeld zien van hoe het
 goede het van het kwade wint. Hoe misleiding wordt afgestraft, hoe eer-
 lijkheid zichzelf beloont. Zeg maar (dat zal de AHA-gelovigen wel aan-
 spreken): net zoals een Hollywood-film afloopt. Mensen met een geweten
 lopen de Zon tegoemoet of zo, terwijl de boef met pek en veren de stad
 wordt uitgejaagd.

 Ik begrijp best dat zoiets niet spoort met de normen en waarden (die hang
 ik dan ook niet aan) en volkomen haaks staat op de verlichting van de
 filosofen-liberalen (dat vind ik dan ook abjecte en vrij verwarde lui) -
 maar het is wel conform hetgeen dat de meeste mensen (ik ook) juist achten
 (om dezelfde reden zijn de meeste mensen tegen dit vreselijke kabinet).

 Mensen hebben behoefte aan consistentie. Misschien zou het streven naar
 wat meer consistentie in het eigen denken die AHA-gelovigen een beetje
 op weg kunnen helpen bij het onthekst worden. Zodat ze de zaak weer een
 beetje op een rijtje krijgen.