AHA verlaat Tweede Kamer

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon May 15 16:45:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 15-mei-2006, om 15:50 heeft Mark Giebels het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik denk dat dit inderdaad het beste is voor iedereen. Hirsi Ali past
> wel bij deze conservatieve denktank, qua opvattingen. Ze zal zich
> vanaf nu wel geen liberaal meer noemen, en terecht, want dat is ze
> nooit geweest....

ik ken haar opvattingen niet zo goed, alleen wat betreft
migrantenvrouwen, en daarin ben ik het helemaal met haar eens.

> Wat een zielig gedoe trouwens in Nederland. Eerst kan ze niks fout
> doen en werden haar behoorlijk extremistische anti-liberale ideeen -
> het Vlaams belang heeft feitelijk gelijk dat ze zo ongeveer hetzelfde
> zegt als zij,

dat ben ik dus niet met je eens.

> en meestal ook nog eens op dezelfde toon - niet eens van
> repliek gediend,

best wel, alleen niet door de vvd

> en nu is ze ineens een liegende profiteur die het
> NEderlanderschap niet waard is.... kom nou toch, we zouden juist trots
> moeten op immigranten als Hirsi Ali die zich uit het niets opwerken,
> ook al is dat niet altijd op een bureacratisch correcte wijze. En
> daarbij, als zij en haar familie alles volgens de regels hadden
> gedaan, zaten ze nu nog in Somalie..Ik kan me dus wel wat voorstellen
> bij haar keuzes.

ik dus ook

> Waar ik wel steeds meer vraagtekens bij zet is haar politieke
> overtuiging. Zijn al die ervaringen waarop ze haar standpunten baseerd
> ook gelogen?

ze is besneden, heb ik begrepen, en dat lijkt me waarschijnlijk en
voldoende.

> En deed ze dat puur om er zelf beter van te worden? Als
> dat zo is, dan heeft ze voorgoed voor me afgedaan. Aan dat soort
> mensen in de politiek heb ik een bloedhekel.

eerst meer info mark?

> Na de Zembla uitzending hoorde ik bv ook deze lezing voor het AJC
> (American Jewish Committee), van een week eerder:
> http://www.ajc.org/site/apps/nl/content2.asp?
> c=ijITI2PHKoG&b=1591361&ct=2387665
>

> Daarin zegt ze de meest extremistische dingen die ze het Moslimgeloof
> toeschijft uit 'eigen ervaring'. Dat is dus zeer kwalijk als dit
> allemaal bijmekaar gelogen is.

dat denk ik dus niet
ze heeft een moslim opvoeding gehad in somalië en kenia. ik wil niet
mer haar ruilen. jullie?

> Die AJC vinden dit natuurlijk allemaal
> prachtig, maar het begint er op deze manier wel steeds meer op te
> lijken dat Geert Mak gelijk had toen hij Submission vergeleek met de
> Nazi-propagandafilms.

heb je submission gezien? ik wel.
en ja, het is propaganda, en nee, lijkt niet op nazi propaganda.
wie dat beweert is kwaadaardig bezig.
mak beweerde dat ook niet. hij vergeleek wel, maar dat kan met alle
propaganda films.
(lenie riefenstal maakte hele knappe.)

> Haar leven zoals geschetst in die Zembla
> aflevering was immers helemaal niet fundamentalistisch Islamitisch,
> maar eerder liberaal.

ik heb daar mijn twijfels bij.

> Ik kan slechts hopen dat ze in haar
> kernboodschap daadwerkelijk gelooft uit wijsheid en niet slechts uit
> eigenbelang en/of domheid... Als het eerste waar is wens ik haar veel
> succes toe in de VS,

ik dus ook.

> maar als het tweede waar is

daar geloof ik dus niks van, wat betekent dat het me uiterst
onwaarschijnlijk lijkt.

gr elma