AHA verlaat Tweede Kamer

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon May 15 15:50:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/15/06, Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote:

> het verbaast me niet. ze kan overal aan het werk imo.
> en wat voor denktank?

Ik denk dat dit inderdaad het beste is voor iedereen. Hirsi Ali past
wel bij deze conservatieve denktank, qua opvattingen. Ze zal zich
vanaf nu wel geen liberaal meer noemen, en terecht, want dat is ze
nooit geweest....

Wat een zielig gedoe trouwens in Nederland. Eerst kan ze niks fout
doen en werden haar behoorlijk extremistische anti-liberale ideeen -
het Vlaams belang heeft feitelijk gelijk dat ze zo ongeveer hetzelfde
zegt als zij, en meestal ook nog eens op dezelfde toon - niet eens van
repliek gediend, en nu is ze ineens een liegende profiteur die het
NEderlanderschap niet waard is.... kom nou toch, we zouden juist trots
moeten op immigranten als Hirsi Ali die zich uit het niets opwerken,
ook al is dat niet altijd op een bureacratisch correcte wijze. En
daarbij, als zij en haar familie alles volgens de regels hadden
gedaan, zaten ze nu nog in Somalie..Ik kan me dus wel wat voorstellen
bij haar keuzes.

Waar ik wel steeds meer vraagtekens bij zet is haar politieke
overtuiging. Zijn al die ervaringen waarop ze haar standpunten baseerd
ook gelogen? En deed ze dat puur om er zelf beter van te worden? Als
dat zo is, dan heeft ze voorgoed voor me afgedaan. Aan dat soort
mensen in de politiek heb ik een bloedhekel.

Na de Zembla uitzending hoorde ik bv ook deze lezing voor het AJC
(American Jewish Committee), van een week eerder:
http://www.ajc.org/site/apps/nl/content2.asp?c=ijITI2PHKoG&b=1591361&ct=2387665

Daarin zegt ze de meest extremistische dingen die ze het Moslimgeloof
toeschijft uit 'eigen ervaring'. Dat is dus zeer kwalijk als dit
allemaal bijmekaar gelogen is. Die AJC vinden dit natuurlijk allemaal
prachtig, maar het begint er op deze manier wel steeds meer op te
lijken dat Geert Mak gelijk had toen hij Submission vergeleek met de
Nazi-propagandafilms. Haar leven zoals geschetst in die Zembla
aflevering was immers helemaal niet fundamentalistisch Islamitisch,
maar eerder liberaal. Ik kan slechts hopen dat ze in haar
kernboodschap daadwerkelijk gelooft uit wijsheid en niet slechts uit
eigenbelang en/of domheid... Als het eerste waar is wens ik haar veel
succes toe in de VS, maar als het tweede waar is kan ik slechts hopen
dat ze snel wordt ontmaskerd..

Groeten,
Mark Giebels