Cartoon-inconsistentie

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri May 12 18:00:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-mei-2006, om 17:44 heeft Erik van den Muijzenberg het volgende
geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Onjuist dr. Wartaal.
> De staat bemoeit zich wel degelijk met de vrijheid van menings-
> uiting en ook met wat de burger zegt.

ben ik goed als ik zeg dat de vrijheid van meningsuiting
oorspronkelijk bevochten is op een autoritaire overheid, maar dat in
de huidige discussie de betekenis is ge- /verworden tot een dubieuze
vrijbrief om de andersdenkende etc medemens te schofferen?

> De *staat* vervolgt niet dr. Wartaal.
> Het *Openbaar Ministerie*vervolgt.
> (Trias politica, weet je nog?)

dat lijkt me juist
en als de rare megalomane snuiter die zich opgeworpen heeft als
internetextremist veroordeeld kan worden lijkt me dat heel goed.
krantenkost die prima smaakt bij mijn croissantje in de ochtend. ;)

> Nee. Mensen die worden bedreigd mogen aangifte doen.
> Vervolgens beslist het Openbaar Ministerie wat er met
> die aangifte gaat gebeuren. (Trias politica)

zo heb ik het ook begrepen ja.

maar zoals ik al zei, misschien is een discussie tussen 'dr wartaal'
en 'aha gelovige' niet zo uitnodigend?

gr elma