Kijktip: Zembla ontmaskert verleden Hirsi Ali

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 12 07:55:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Eindelijk doen journalisten hun plicht... waarom werden de verzinsels van
> deze heks niet eerder doorgeprikt ?
>
> Programma: Zembla
> Zender:    Nederland 3
> Datum:     11 mei 2006
> Tijdstip:  20:25-21:10
>
> Item:      De heilige Ayaan
>
> Zembla deze week over de geheimen van Ayaan Hirsi Ali. Omstreden om haar
> mening, beroemd over de hele wereld. Zembla reisde naar Somalie en Kenia,
> ontmoette onder andere haar broer en confronteerde Ayaan met haar eigen
> [...]

Zo ook met haar leugens. Raar trouwens dat de VVD zo'n liegende en
bedriegende vrouw in hun midden dulden. Kennelijk gaat het hen niet om
'de regels', maar hoe (handig) ze daar zelf mee om kunnen gaan.

'De heks' zelf vindt het kennelijk allemaal heel normaal. Vindt zelfs
dat hoor en wederhoor had moeten plaats vinden voor dat er werd
uitgezonden. Ik vermag niet in te zien waarom.

E.e.a. staat wel in erg schril contrast met een meisje dat hier nog haar
examens wilde afleggen. Die gaf ook toe leugentjes gebruikt te hebben.
Mij lijkt dat die wel enige aanspraak kon maken op een humane
behandeling, maar heeft die niet gekregen.

Henk Elegeert