Opbouwen was het toch?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed May 10 13:12:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> O nee Henk, de taliban was al zo vriendelijk omdat te doen voor ze.

Is het de taliban ? Kent men daar niet traditioneel een andere cultuur?
En is dat 'probleem' wel in voldoende mate onderzocht? Of worden die op
een hoop geveegd met de taliban? De twee vliegen in een klap methode?

> Ze hoeven nu alleen maar toezicht te houden dat er geen nieuwe komen.
> Met wat raketten en zelfmoordaanslagen komt dat wel goed, zullen ze
> denken.

Vanuit de taliban gezien een goede strategie. Maar stel nu eens dat het
de bevolking zelf is die dat paternalisme vanuit het westen niet zo ziet
zitten?

 > Met een missie die aanvaardbare risico's heeft volgens onze
> vertegenwoordigers maken we het zeer veilig en gaan tegen de tijd dat er
> heel misschien wat opgebouwd kan worden naar huis, 2 jaar dus.

Ah kijk, de oogkleppen gaan op, alleen, we bepalen dat moment waarop
zelf wel? Zoiets, Ger. :)

> Bot reist momenteel de hele omgeving af om beschermende maatregelen die
> er toch al waren met het besluit een tijdje terug? Ik begrijp dus
> eigenlijk niet wat hij daar nu weer doet.

Toepassen van alloude CDA-trucs, Ger. Zeggen dat iets al fiet is terwijl
daaraan nog volop gewerkt moet gaan worden.

> Minister Kamp verkondige pasgeleden op TV dat als het te gevaarlijk zou
> worden we snel weg konden zijn en Bot met die generaal staan nu te
> roepen dat we de volle 2 jaar blijven. Dat moet toch weer een zware
> sorry worden in het met-een-woord-kabinet, denk ik.

Een man een man, een woord, een .... tja daar kun je alle kanten mee op.
Dat bedoel ik, dus dit is het moment dat de oogkleppen op gaan? In 2
jaar moet een (eeuwen)oude cultuur zijn omgeschakelt?

> Ze zijn er volgens mij wel verder hoor dan dat sommigen hier zouden
> willen.

Staan dichter bij het volk, lijk me Ger. Daar geen gapende kloof ....

> Ze kiezen hun eigen stamleiders (burgermeester) en dan doen wij
> niet, zelfs d'66 wil het niet eens meer.

Democratisch, Ger? ;)

> En dan de papaver nog he. Die moet weg natuurlijk.

Hebben ze die papavers niet opgenomen in de lijst verboden vruchten?

Ajajaj ..... Stuur er die CDA-er heen, uhmmmm ... Sybrand, ja, Van
Haersma Buma. Zijn we hier van d(i)e vleesgeworden paternalist af. Over
raketten gesproken, kunnnen ze die Limburger Camieleke 'rateltand'
Eurlings daar ook mee naar toe sturen voor de nodige 'peptalk' onder de
bevolking? Ze zullen hem niet tegenspreken, nou ja, krijg daar maar eens
een woord tussen !! :)) En ....., je hoeft ook echt niet bang te zijn
dat ie van standpunt veranderd. :)

> Zouden ze misschien Zalm kunnen vragen om er accijnzen en BTW op te
> zetten, in hun ogen werkt dat altijd toch.

Oh ja, en dan daarnaast gaan zeggen (zonder bewijzen) dat het slecht is
voor de gezondheid.

> Je zou het gevoelsmatig in het belachelijke trekken maar het is te
> serieus, er kunnen teveel doden vallen, aan de burgerkant aldaar en aan
> de kant van de mensen die men er even naartoe stuurt dadelijk.

Eens, Ger. Maar het belachelijke zit 'em natuurlijk in de opdracht zelf
alsmede hen die zich ervoor verantwoordelijk hebben verklaart.

> We hopen maar heel erg van niet maar de vrees is toch zeer
> rechtvaardig mogen we aannemen.

Ik ben er bang voor. Het vormt zelfs een gevaar voor het volk hier.
Want, wat vormt nu eigenlijk de legitimatie nog daar op te treden?

Henk Elegeert