Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun May 7 13:17:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> HIer nogmaals gepost:

Bedankt, Mark, zover zocht ik niet terug :-)

Het verschil tussen partijen en virtuele discricten is denk een beetje
subtiel. Komen SGP en CDA bij elkaar? SP en PvdA, VVD en D66? Ook als ze
daar zelf bezwaar tegen hebben? Er is immers geen lijstverbinding op het
moment.

En zou D66 het leuk vinden als plotseling een 'koekoeksjong' als Emile
Ratelband of Fred Teeven of Peter R de Vries aanschuift?

Tenslotte, voor wie op een lijsttrekker, of iemand anders die geheid
gekozen gaat worden, stemt kan bij het EOS systeem de rest van het
lijstje gevoegelijk leeg laten, als ik het goed begrijp, wat door velen
overigens ongetwijfeld als een voordeel beschouwd zou worden.

Maar laat het denken doorgaan, want er zijn bijvoorbeeld net weer
Engelse lokale verkiezingen geweest, en men is daar toch duidelijk meer
bij de lokale vertegenwoordigers betrokken geloof ik (en vice versa
natuurlijk). Maar ja de LibDems hebben met (iets) meer stemmen toch veel
minder raadszetels gekregen dan Labour, dat wel.

Bart