Big Brother BOA's

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat May 6 23:41:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> Dat soort mensen dus, maar dan officieel aangesteld met een pasje van de
> gemeente, en opdracht om lekker veel boetes uit te delen. En met al die
> PvdA'ers en Groenlinksers in de colleges wemelt het binnenkort van de Boa's.
> Hondenpoepdnacontroleurs.
>
> Overigens, ik heb tegen die wet gestemd. In mijn eentje...

Tja, zin of onzin van die boa's hangt een beetje af van wat ze doen.

Neem het Singapore model, propje papier op straat gooien of zo: meteen
een flinke boete. Is natuurlijk vreselijk overdreven. Maar het heeft
toch wel wat, want als dat gewend is dan heb je wel een schone stad,
kost geen enkele moeite, zonder winkelwagentjes in de sloot, glas op
straat, of plastic overal in water en groen.

En wat betreft de hondepoep, wie een hond uitlaat wil natuurlijk niet
met die poep kloten, maar ja iedereen stapt er wel in. Misschien een
idee om in ruil voor de hondenbelasting ook gratis handige weggooi
schepzakjes ter beschikking te stellen, en met afvalbakken waar je
(naast andere rommel) ook zo'n vies ding meteen in kan wegdoen? Kan de
schooljeugd een zakcentje bijverdienen door die dan weer bij te houden.

Maar als toezicht verwordt tot geldklopperij dan is de oplossing
inderdaad erger dan de kwaal...

Bart