Koerscrisis: Terrasdemocraat beschouwt kwalificatie als geuzennaam

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat May 6 19:54:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Het is al erg genoeg als iemand zoiets over je zegt - maar om er dan
>  vervolgens ook nog eens *prat* op te gaan ? Een *klein beetje niveau*
>  en decorum mag er toch wel wezen ?

Voor mij hoeft iemand van 22 niet voor elder statesman te spelen hoor,
ik denk dat je een beetje spoken ziet, Marc.

>  Als Van der Laan in de Nieuwe Revu van deze week kopt met 'Gaatjes in
>  mijn oren waren een eerste stap richting heroineprostitutie' dan is de
>  suggestie toch een '...en het D66-kamerlidmaatschap was de laatste
>  stap...' - zoiets moet iemand toch niet willen ?

Och, bij de Nieuwe Revu hoort nou eenmaal dat je wat smeuig formuleert
(veronderstel ik), het ging als ik je eerdere posting teruglees geloof
ik over het schilderen van haar gezinsachtergrond. Zit ik ook al
helemaal niet mee.

>  Als mensen dit soort dingen doen, en het dan nog vreselijk geinig vin-
>  den ook dan is er toch iets niet met ze in orde ? Hebben ze wel door
>  dat dergelijk gedrag er mede verantwoordelijk voor is dat de kiezer van
>  D66 wegloopt ? Een fatsoenlijk burger moet toch *niets hebben* van der-
>  gelijke lieden (laat staan dat men op hen zou stmmen) ?

Geloof ik helemaal niets van hoor. Ik hoop niet dat algehele
'stijfburgerlijkheid' a la Balkenende je ideaal is...

Als politicus moet je gewoon zorgen dat je hier en daar al wat krasjes
en deukjes hebt, dat is menselijk en dan stoort men zich minder aan een
extra akkefietje. Als je je daarentegen bij wijze van spreken een
deftige limousine aanmeet dan springt direct elke imperfectie in het
oog. Dat is gewoon niet handig, want politiek betekent dat je regelmatig
dergelijke deukjes oploopt.

Bart