Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri May 5 16:37:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een amateurisme, en daarbij, zo'n openbare stemming is volkomen
kolder in een meerpartijenstelsel. Hier in Italie hield 'links' ook
een primary, maar daar is nog wel iets voor te zeggen vanwege de
vooraf bepaalde coalities. Er is hier dan ook sprake van een soort
tussenvorm van meerpartijen- en tweepartijenstelsel. Maar in het
Nederlandse stelsel....

Ik vraag me vooral af hoeveel Nederlanders zich gaan voornemen te
emigreren als Verdonk premier wordt. Dit in navolging van de vele
statements die ik van de Amerikanen en Italianen heb vernomen in
respectievelijk 2004 (Bush) en recentelijk (Berlusconi)..

Groeten,
Mark Giebels