Nova politiek

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue May 2 13:35:48 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

o,o ik had me zo voorgenomen me niet met d66 an sich te bemoeien. ;)

Op 2-mei-2006, om 10:08 heeft Aris B. het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>   Maar op het partijcongres waar de lijsttrekker gekozen werd, wist
> het partij-establishment Terlouw (die zich eigenlijk terug wilde
> trekken) te overreden zich toch te kandideren voor het
> lijsttrekkerschap; en op basis van zijn verdienste in de voorgaande
> jaren koos het Congres hem toch maar tot lijsttrekker. Ikzelf
> behoorde tot de 33% van de stemmers op de (absoluut niet
> charismatische of aansprekende) enige andere kandidaat: Gerrit Mik;
> ik vond dat Terlouw zijn kans verspeeld had door zijn houding als
> minister.

dit herinner ik me allemaal nog. :)

>   Maar een ander, veel ouder advies van jouw kant heeft de huidige
> fractie zich duidelijk wel aangetrokken: het dringende advies
> "Thom, wees eens een lul!". Als Lousewies de zittende fractie,
> inclusief zichzelf, in de NRC een vier geeft, en in de NRC én in
> Nieuwe Revu zegt dat ze geen vergoeilijkende peptalk wil houden in
> de zin van "Alles sal reg kom; we leggen het nog één keer uit", dan
> spaar je de roede tegen jezelf niet; en haar uithaal naar de partij
> van de premier van dit verstandshuwelijk is ook weinig subtiel.

ff vergelijkend thom met lousewies, zou ik zeggen allebei goed.
laat eens peilen welk van de twee de meeste stemmen zou kunnen
trekken van kiezers die niet onmiddellijk weer weglopen als er een
scheetje dwars zit?
want thom de graaf heeft hetzelfde soort charisma als terlouw.
en lousewies spreekt waarschijnlijk eerder de golden young urbanites
aan, de yuppen weet je wel. en ze is een meisje.

maar ik heb geen idee wie de meeste stemmen kan trekken.

> [...]
> fractie, Boris van der Ham, op Energie en Duurzaamheidsgebied op
> één en dezelfde lijn zitten, dan is er toch sprake van een D66-
> traditie in Duurzaamheidsdenken. Terlouw staat volledig achter het
> door Van der Ham geschreven pamflet (te vinden onder Standpunten op
> de D66-website) over Alternatieve Energiebronnen, en achter de door
> deze Kamerfractie bekostigde studie van de TU Delft naar de inzet
> van bv. zonne-energie (spiegel-complexen in de Sahara en doorvoer
> naar Noordwest Europa...) die in dat pamflet een grote rol speelt.

kijk, vanwege de betrokkenheid van d66 bij iets van een duurzame
samenleving, zouden er wel eens veel stemmen kunnen komen die GL nog
te griezelig vinden.

aarzel niet de mening te vragen van het gemiddelde kiezeresje die wel
eens iets leest. is best een grote groep.

gr elma