Koerscrisis: Kenniseconomie (was: Globaliseren)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue May 2 08:09:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het klinkt nog voor geen meter, Ger. Ik zie werkelijk niets -ondanks
> beloften van dit kabinet- dat mij enthousiast maakt.

Het woord Henk, nu nog een inhoud eraan geven.

> Zo'n onderzoek NTS NIPO bevestigd slechts mijn aldoor vermoeden al.
>
> Kijk, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar het wegblijven van die ene
> dan? Dat voorspelt weinig goeds, toch? ;)

> Desnoods van Polen die hier al eerder zijn komen wonen en een gezin hebben
> gesticht, maar nu met een huis en vrouw en kinderen zit te kijken hoe
> Polen zijn werk komen inpikken, zoiets, Ger?

Ook ja.

> Zet de grenzen maar open, duw den kop maar in het losse zand. :)

> Dat laatste zeker, maar ook bij het eerste heb ik zo mijn twijfels.

Dat wilde ik nu niet zeggen. Krijg ik weer commentaar als geen affiniteit en
zo.

> Ach Ger, men laat gewoon 3000 arbeidplaatsen aan je neus voorbij gaan en
> laat die jongeren die ervan afhankelijk zijn er zelf voor opdraaien. Die
> hebben dus ook geen opleiding aangeboden gekregen, wel?

Je ziet wat er gebeurt, als illegalen het werk neerleggen. Zg. een hard
beleid voeren, er van profiteren en voldoende WW-ers hebben.
Ook oplochterij dus.

> Yep ! Weg verworvenheden.
> Het zal wel aan de vakbonden liggen, denk je niet? ;)
Deels wel ja, ze zijn momenteel veel te soft, maar dat keert wel weer om
hoor. Er zijn grenzen aan de acceptatie van mensen.

> Velen zouden dat niveau wel aankunnen, Ger, maar dan had men er als de
> kippen bij moeten zijn. Maar de kippen zaten op stok en te slapen.

Tja, die waren opgehokt.

> Gokje, in Engeland heeft veel minder hinder van de concurrentie elders in
> de wereld, juist omdat men daar de ontwikkelingen op de voet volgde?

Eiland toch?

> Noem mij er een in Nederland die uberhuapt een beeld kan schetsen van onze
> concurrentiekracht op dat punt. Dat ook met voorbeelden weet aan te tonen.

Niet nodig Henk, zolang je de mensen maar in de waan laat.

> Logisch gevolg ....

> Ach, dat (euthanasie) kun je sowieso als alternatief voorstellen, toch? Of
> denk je na het uitzitten van je gevangenisstraf nog een kans te maken dan?

Ook Amerikaans he, iemand krijgt de doodstraf en mag eerst 20 jaar gaan
zitten waar hij of zij niet toe veroordeeld is.

> Somber toekomst beeld, Ger. Lousewies heeft het ook over de toekomst.

Je zal maar 25 jaar zijn nu..........................

> Wow !! Eindelijk .... Ger. :)
> We gaan er eentje op drinken dan, ok? :)

Eentje maar?

Ger