Lux Voor bij Het Buitenhof

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Mar 30 22:47:00 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Filosofie is toch in wezen een door een idee gestuurde methode voor het
analyseren van elk denken. Ideologie en filosofie zijn wat dit betreft
onafscheidelijk. Dat betekent onder meer dat ook elk wetenschappelijk
denken hier aan is onderworpen. Wie beweert dat wetenschap los staat van
alles, lijdt aan scientisme, de ouderwetse idee dat alleen geldt wat
"bewezen" is, zonder dat de aard van het bewijs ter sprake mag komen.
hv,u
------