Palestina

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Mar 30 19:34:00 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kan iemand mij uitleggen waarom de Palestijnse regering van Bot en de
> EU het geweld tegen Israel moet afzweren (wat ze nog nooit gebruikt
> hebben trouwens) en de Israelische regering niet (terwijl zij het
> juist dagelijks toepassen)?

Doet me denken aan de audio-column (5x per week, de moeite waard) van
historicus Willem Dijkhuis van vandaag (30 mrt) op:
http://www.bnr.nl/ColumnsOfColumnist.asp?Id=12

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Italo-Abyssinian_War

Niet dat het helemaal vergelijkbaar is met Mussolini's escapades in Oost
Afrika indertijd, maar internationale steun volgt de macht van het
establishment (VS+Israel, indertijd Italie) niet het recht, toen net zo
als nu.

Bart