Lux Voor bij Het Buitenhof

Tue Mar 28 14:47:38 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> vat mijn opmerkingen mooi
samen.

Voor een vrijzinnig-democraat draait alles om beginselen, terwijl men
*niets* heeft met normen en waarden (daar wil men nu juist vanaf). Tot
de intocht van de sociaal-liberalen handelde D66 daar ook naar.

Sociaal-liberaal D66 kenmerkt zich door het loochenen van beginselen en
het propageren van normen en waarden. Precies het tegenovergestelde.
Als gevolg van deze verfoeilijke koers loopt de D66-aanhang weg. Begrij-
pelijk.

Het sociaal-liberaal manifest (ik gruwel daar, met alle respect voor
Dittrich, dus echt van) vervangen door een (wat mij betreft: vrijzinnig-
democratisch) beginselprogramma, zou een uitweg uit de koerscrisis van
D66 kunnen zijn.

De LuxVoorders/Jonge Democraten zouden de vakbondacties, die momenteel
in Frankrijk gehouden worden, dienen te steunen. De Fransen tonen deze
dagen heel mooi aan dat de oudere generatie wel degelijk solidair is met
de jongere - waar waar de liberalen de jeugdwerkloosheid alleen maar
wensen uit te buiten. De Franse acties tonen aan dat hun analyse van
de demonstratie van de vakbonden op het Museumplein, volkomen onjuist
is. Daar demonstreerden (behalve ikzelf) dan ook zeer veel vakbondsjon-
geren. Deze begrepen het een ietsje beter van de LuxVoorders/JD'en.