Ziek geweest, oprotten dan maar.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Mar 27 08:38:51 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat is nu exact wat ik lange tijd zeg hier.
Ziek geweest, dan kost je geld en/of heb je veel geld gekost. Een reden om
je de straat op te sturen. Niet zo gek natuurlijk met een eigen risico van 2
jaar voor werkgevers en de kosten voor de WAO, mocht het zover komen. De
extra kosten voor het herinrichten van de werkplek, etc.
Ik heb het al regelmatig gevraagd hier maar niemand die het antwoord heeft,
waarom zou een werkgever een afgeschatte WAO-er in dienst nemen, hij of zij
zou wel gek zijn, ik kan niet anders dan ze groot gelijk geven. En de
liberalen willen het ontslagrecht soepeler maken?

Hieronder het bericht van Nationale Ombudsman:
Vaker ontslag bij hervatting werk na ziekte
27 maart 2006, 07:44   (plaats uw reactie)
DEN HAAG (ANP) - Werknemers die lang ziek zijn geweest, lopen grotere kans
te worden ontslagen als ze weer aan het werk moeten. Dat schrijft de
Volkskrant maandag. Volgens de Ombudsman mondt verplichte reïntegratie
geregeld uit in een arbeidsconflict, dat werkgevers aangrijpen voor ontslag.
Ze denken dat dat voordeliger is. Na ziekte van een werknemer moet zijn of
haar baas bijvoorbeeld een speciale werkplek creëren of een ander
takenpakket samenstellen. Veel werkgevers hebben daar geen zin in, zegt de
Ombudsman.