Het wordt steeds gekker

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Mar 26 08:35:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Grappig, want als er een is die niet weet te communiceren dan is het Waals
> zelf wel. Laat staan in een andere taal. Hij begrijpt de taal die zijn
> burgers spreken niet eens. Die shoffeerd ie met regelmaat.

Nou ja, Henk, tis me ook wel een taaltje het dat Venroys:)))))

> Die vraag wordt hier bijna dagelijks gesteld.

Ben je er al uit?

> Wij gaan (na deze) voor een Poolse burgemeester, Ger. :) Die werken hard,
> zijn veel goedkoper, en doen hun werk echt goed. En zeg nu zelf, dat kun
> je van bepaalde burgemeesters niet zeggen! :) Wel?

Niet alleen Burgermeesters, kijk eens wat er in den Haag zit.

> Die zijn er bovendien aan gewend ver-/gekozen te worden en weten dat ze de
> laan uit vliegen als ze niet naar behoren functioneren. Geen 3000
> arbeidsplaatsen realiseren kost je dan gewoon de kop !! Je kunt er dan dus
> ook zo vanaf komen als je dat wilt. Deze niet, die zit gegoten en al veel
> te lang. Is aan zijn 3de periode bezig. Niet dat iemand na 2 perioden al
> iets opwindens kan noemen. Op een uitnodiging van mijn kant zijn positieve
> bijdragen eens op te sommen bleef het dan ook angstvallig stil.

Zou ik ook stil houden in zijn positie.

> Ik ga me voorbereiden op een mega-taalcursus, Ger. In mijn wijk zitten
> zo'n 96 verschillende nationaliteiten, en het zou toch zonde zijn mocht ik
> maar een woord missen, denk je niet? ;)
>
> Als wat voor de Polen geldt zal dan toch ook voor de andere
> nationaliteiten geldt zitten we hier goed.

We schaffen het Nederlands en Limburg maar af:)))))

> Ik vind dat woord  dat de belgen gebruiken ook veel leuker. :)

Ik zag gisteren op TV dat het wel heel erg lange en slappe zoenen worden op
den duur.

> De plus-pool en min-pool, dat kan nog wel?
Ik weet het niet, en Megapool? :)))))

Ger