sic!

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Mar 22 15:30:08 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op woensdag, 22 maa 2006 om 11:08 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> [...]
> Je vindt het dus niet erg dat een vrouw een dure opleiding geniet,
> universitair of wat ook, en meteen na de opleiding zegt, ik ga lekker
> huisvrouwtje spelen?
> Doelbewust dus he, niet als er redenen voor bestaan.
> Het huidige kabinet roept waar het maar kan dat iedereen aan het werk
> moet, met of zonder opleiding maar dit zou niet zonde zijn? Ik denk je
> terecht zou kunen vragen waarom die mensen die opleiding hebben willen
> doen. Terugbetalen is misschien het andere uiterste maar de
> maatschappij zou toch iets er van terug mogen verwachten.

vinnik dus ook
zal je niet verbazen. ;)

studiefinanciering is een recht voor iedereen geworden
vind ik dus heel goed.

we hebben gelijke behandeling in nederland

welke redenering moet ik toepassen om te verklaren waarom een categorie
volwassenen uitgezonderd wordt van het recht op en de plicht tot arbeid?

(ik weet ook wel dat iemand die rijk genoeg is, een inkomen uit andere
bron dan arbeid heeft, niet hoeft te werken voor geld.
en ik weet ook dat bovengenoemde categorie kennelijk ook een inkomen
uit andere bron heeft.)

maar iemand die studiefinanciering en andere faciliteiten heeft
gekregen, die heeft imo een verplichting om daar wat voor terug te doen?

of zie ik dat verkeerd?

gr elma