sic!

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Mar 22 11:26:31 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  ***************************************
>     PvdA:gestudeerde vrouw moet werken
>  ***************************************
>  ` De PvdA wil een soort van boete
>  opleggen aan hoogopgeleide vrouwen die
>  ervoor kiezen niet te werken.De vrouwen
>  moeten een deel van de studiekosten aan
>  de samenleving terugbetalen,zegt het
>  Kamerlid Dijksma in het blad Forum van
>  de werkgeversorganisatie VNO-NCW.
>
>  Dijksma noemt het kapitaalvernietiging
>  als een hoogopgeleide vrouw niet aan de
>  slag wil.De PvdA wil al langer een
>  'leenstelsel' invoeren.Een oud-student
>  moet daarin afhankelijk van wat hij of
>  zij verdient,studiekosten terugbetalen.
>
>  Dijksma pleit verder voor samenwerking
>  van werkgevers en bonden."Het moet eens
>  ophouden met de keiharde confrontatie."

Wat een zeikwijf, die Dijksma.

Waarom zou hoogopgeleide vrouw die ervoor kiest niet te werken daarvoor
niet mogen kiezen, en ogf gegronde reden voor hebben?
Nee, ik wil die niet weten. Zij kiest en acht haar daartoe in  staat.

Kunnen we die duidelijke kapitaalvernietiging besteed aan Dijksma niet
terug eisen? Of is Dijksma niet hoog opgeleid? Dat zou ook veel kunnen
verklaren, namelijk.

Nee, we hebben zo'n taart als een Dijksma nodig ....

Wordt het niet hoogtijd dat het volk een volksvertegenwoordiger
tussentijds uit de TK kan wippen?

Kan ik een dergelijk wetsvoorstel tegemoet zien, Bert? :)

Henk Elegeert