Lux Voor - Lichtend Pad

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Mar 21 08:47:59 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, Marc, een van de grote verschillen tussen het Westen, met name
Westeuropa, en dictaturen en ontwikkelingslanden is juist dat we een
sociaal vangnet hebben. Wie dat wil opheffen is, gezien vanuit onze
progressie, iemand die terug wil, dus reactionair is. En als dat leidt tot
dictatoriale verhoudingen mag dat fascistisch heten. Maar dat laatste maak
ik nog niet op uit de publicaties.

Kortom, het is een reactionair bewegingkje, niet meer en niet minder.
Indirect is het trouwens een vorm van generationeel racisme - zolang art 1
van de Grondwet nog bestaat lijkt het me ook nog discriminerend, net zoals
dat Franse arbeidswetsvoorstel tegen <27-jarigen.

Die Lichtend Pad (Lux Voor) beweging lijkt trouwens op de Gothic
subcultuur, reactionair, schizofreen etc. Kortom, voer voor psychiaters.

hv,u
------