WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Mar 21 09:33:03 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3/20/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:

> Ingrijpen als er geen groot probleem is (geen expliciete vraag), en niet
> ingrijpen als er wel een groot probleem is (wel expliciete vraag)?

Duidelijker kun je ons verschil van opvatting niet weergeven,
inderdaad. Jij vindt het een groot probleem als mensen een volgens jou
verkeerde keuze maken, zelfs als ze dat bewust en met reden doen. De
explicitiete vraag is het probleem in jouw opvatting. Ik vind het
daarentegen een groot probleem als mensen zonder dat ze het zich
bewust zijn bloot worden gesteld aan gevaarlijke middelen.

Wel vreemd trouwens dat je jouw eigen probleemopvatting als een soort
algemene waarheid beschouwt.

Groeten,
Mark Giebels