Koers-crisis: 'Gebeurt er nog eens iets leuks ?' vs. 'De COC-ellende'

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Mar 17 18:59:23 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ga er even van uit dat je cijfers kloppen, Marc (waar stonden die
trouwens?). Dan is er het grote probleem dat zeker de helft van de
stadsjeugd in toenemende mate homofobie vertoont, mede dankzij de
religieuze en boerenafkomst van de ouders en het multiculturalisme, ofwel
de neo-apartheid van de inheemse politieke elite.

Redding van een COC zou daarom strategisch interessant kunnen zijn. Wie
anders zou je praktisch kunnen inzetten om de tolerantie te prediken? Vraag
is dus of er een krachtfiguur opstaat die (de eventuele) organisatorische
mestvaalt opruimt.

Doet me een beetje denken aan twintig, dertig jaar terug. Toen had je een
golf van potenrammers. Enkele van mijn kennissen begonnen toen een
vechtsport - binnen een jaar werden de homogelegenheden met rust gelaten.

hv,u
------