1 Januari 2007 moet de grens open voor Polen

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Mar 17 18:54:07 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op donderdag, 16 maa 2006 om 17:28 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> ben ik wel blij mee met die avv, ok toch?
> ===========================
> Wat heb je eraan als je er niet op contoleert?

wie is 'je' in je zin ger?
ik ben het met je eens dat de overheid met die controle moet helpen.

> en de vervoerssector zou nederland plat kunnen leggen. machtige arm hè.
> In 1984 en 1985, ik weet het, ik was zelf stakingsleider op enkele
> plekken.
> :)

ik was toen nog zo jaloers op jullie, gewoon je vrachtwagen op een
kruispunt neerzetten.
wij zouden moeten knippen en te plakken met sommige kindertjes die we
toch moesten opvangen.
ik zat toen op het stakingscentrum stakers te registreren, zat
toevallig toen net in het afdelingsbestuur.
de school begreep dat ik staakte en ik werd vrij gerossterd.
de school ging 'gewoon' dor met aangepast rooster. er was maar een
minderheid lid van de abop/fnv bond.

> in mijn krant werd het woord cao politie genoemd. goed idee?
> en dan niet op kosten van bonden, maar uit de algemene middelen, want
> de wet wordt uit de algemene middelen gehandhaafd vinnik
> .===========================================
> En dat is wat de overheid precies niet doet en niet wil.

ik heb stille hoop dat een ander kabinet andere besluiten kan nemen?

> en ja, solidariteit vind ik ook iets moeilijks. hoe, waarin, en met
> wie?
> Keurig met heel velen in de WW gaan zitten uit solidariteit met de
> Polen en consorten:)))))

dat lijkt me een prima argument voor de overheid om handhaving van de
cao mee te gaan controleren. ;)

gr elma