WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

Sun Mar 19 23:00:34 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,
>In mijn visie is een goed idee een goed idee, onafhankelijk van het
>etiketje wat er op geplakt wordt. Dat is vrijzinnig, de ideeen zelf zijn
>nooit vrijzinnig.

 Vrijzinnigheid is nooit primair maar bestaat alleen op meta-niveau ?
 Ik vind het spitsvondig geformuleerd, een echte doordenker en zo, maar
 het kan natuurlijk niet juist zijn; het denken over het denken is immers
 ook denken. Maar dit is zonder meer een leuke. Half puntje voor jou  :-)

>Ik denk in termen van vooruitgang, aanpassingsvermogen, intelligent
>grijpen van kansen.

 Kortom: jij hebt de neiging om kwalitatief bezig te zijn. Maar wat jij
 de moeite waard vindt, vindt een ander weer noppes. Jij wil voor jezelf
 de norm kunnen bepalen en dat is de reden waarom je een generieke norm
 afwijst, vermoed ik. Ook waar die generieke norm de kwaliteit van het
 leven van anderen beschermt. En daar gaat het mis tussen jou en degenen
 die het oneens met jou vrijheidsideaal zijn.

 Marc Fluks, Amsterdam