generaties (was: Nederland ontregelt)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Mar 19 21:21:59 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 3/19/06, Bert Bakker <bbakker at usa.net> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Volgens mij is de vraag maar net wat je solidariteit noemt. Solidariteit oude
> stijl is je eigen kosten afwentelen op een ander, ook al heb je het goed
> (bijvoorbeeld een dik pensioen).

Zo is dat Bert. Men heeft in Nederland ook altijd last gehad van het
idee dat iedereen (evenredig naar inkomen en arbeidsverleden) moet
profiteren van alle sociale stelsels, omdat anders zogenaamd het
draagvlak verdwijnt. Zelfs de miljonair moet van wieg tot graf
verzorgd worden door de overheid. En heeft meer rechten (potentiele
uitkeringsinkomsten) dan de putjesschepper. Met solidariteit heeft dat
allemaal niets te maken.

Groeten,
Mark Giebels