ook weerr de schuld van ASO?

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Mar 19 10:27:33 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Arme Bart,
>
> Je snapt er echt helemaal niks van he?
> Een foute mentaliteit noem je maar voor het gemak als mensen dat alles
> wat je opnoemt niet meer kunnen.

Ger, ik vind het positief dat je nu op mijn argumenten ingaat.

Maar ik ben Jesus niet, ik kan niet laten lopen wie niet meer kan lopen,
en wie niet meer zelfstandig kan wonen moet naar een verzorgingstehuis
of soortgelijke voorziening.

Over die mensen hadden we het hier helemaal niet trouwens, die zitten
warm en er wordt voor hen gezorgd en alles wordt betaald. Dat kost
kapitalen overigens.

We hadden het over de 10% van de bevolking die krap zit en met hogere
energiekosten te maken heeft. Daaronder zijn inderdaad ook veel
bejaarden, en onder die bejaarden zijn er ook die slecht ter been zijn.
Die hebben trouwens een indicatie voor een electrocar. Daarmee zijn
afstanden binnen de stad i.h.a. geen bezwaar.

Ik heb nog even gekeken, maar er zijn 3 Aldi's en 1 Lidl in Venlo, en je
moet wel erg ongunstig zitten wil je meer dan 2 kilometer moeten fietsen
/ lopen / scooten om er te komen.

> We hebben even gekeken naar je lijstje, dat is echt lachen hoor. De
> goedkooste aaardappels waren van de C1000, een aanbieding die jij niet
> meeteldde toch, van 1,99. Maar helaas voor die mensen is die hier niet
> en zijn ze aangewezen op de buurtsuper. Veel verder lopen is er niet
> meer bij voor ze.
> De meesten kunnen dat ook nog Bart? En de rest? Ophokken maar in een
> verzorgingstehuis waar ellenlange wachtrijen bestaan en wat mensen niet
> graag willen?

Iedereen is het er over eens, laat de mensen zo lang mogelijk
zelfstandig wonen, dat is het prettigst, en ook qua kosten het beste.
Maar dat kan niet als je niet aktief blijft. En goede oude dag is niet
niets doen Ger. Integendeel. Wie niets doet gaat sterk achteruit,
sociaal, fysiek en mentaal. En heeft geen plezier ook nog.

> Die mensen, die een leven lang keihard hebben gewerkt wil jij nu tegen

Eén van twee Ger, of je hebt een leven lang keihard gewerkt en dan heb
je een volledig pensioen, ofwel je hebt alleen AOW en dan heb je dus nul
pensioen opgebouwd tijdens je werkzame leven.

> zeggen als het een maand langer erg koud blijft, ga maar fietsen of
> joggen. Kranten rond brengen, sporten, naar de onbetaalbare Soos. De
> regering steekt wel een deel van de extra kosten van het hoger zetten
> van verwarming in de zak.

Het is goed dat de energie duur is, want we moeten er zuinig mee zijn,
en het maakt dat andere lasten lager kunnen uitvallen (bijv. door een
hogere belastingvrije voet). "De regering" is gewoon de staatsbegroting,
en het benodigde geld moet linksom of rechtsom opgebracht worden.
Belasting op energie is daarvoor zeer geschikt.

> Wat zeg je tegen de mensen die ziek zijn en thuis liggen, allemaal maar
> ophokken in het ziekenhuis of zo?

Je moet niet alle problemen van de wereld op mijn schouders laden Ger,
ik heb het over wat er allemaal wèl kan, en jij steeds over wat er bij
bepaalde mensen nièt kan. Iedereen gaat niet 100% van de tijd gebukt
onder alle vloeken en plagen van de hele wereld. Als je in goede tijden
het beste er van maakt dan ben je ook beter bestand tegen de slechte tijden.

Bart