ook weerr de schuld van ASO?

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Mar 18 12:04:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Oogsten, Bart !! ASO richt zich vanaf het begin op een herverkiezing met
> mooie beloftes. Zelfs binnen CDA kringen wordt dit erkent.

Een politicus die meent dat er impopulaire veranderingen nodig zijn zal
zich er bij een 4-jarige kabinetsperiode natuurlijk op richten dat er
binnen die periode van 4 jaar ook duidelijk wordt dat het beleid succes
afwerpt.

Dit lijkt me volstrekt voor de hand liggend en ook juist.

Iets anders is als men aan het eind van de periode de tekorten op laat
lopen om de kiezer te plezieren. Daar lijkt in het geheel geen sprake
van te zijn.

> Precies, het wordt voor velen niet beter. Kern van je betoog: Heb geen
> kritiek op het oogstjaar van kabinet ASO!

Leg me maar weer dingen in de mond, en dram maar lekker mee met Ger.

Die kritiek heb ik zojuist weerlegd. Hoewel de term oogstjaar me wat bot
in de oren klinkt.

Post eens wat minder vaak en denk wat meer na. Je verspilt de tijd van
anderen, voor zover die nog lezen wat je schrijft.

> Voor velen, die door de omstandigheden daartoe gedwongen worden, is er
> weinig keus. Die zitten of met extra dekens, of achter hun keukentje
> omdat daar na het koken nog enige warmte te vinden is.

Een mooie illustratie van een volstrekt foute mentaliteit. Het beste
recept tegen kou is om wat te gaan doen. Naar de bibliotheek desnoods,
of de een of andere soos, vrijwilligerswerk, betaald werk, op bezoek,
opruimen en schoonmaken, doe het zelf, wandelen, fietsen, sporten,
kranten of folders rondbrengen, whatever. Binnen of buiten, voor wie
leeft is er altijd wel wat te doen.

Als je lang stil zit heb je het al gauw koud. Tenzij je met het mooie
weer van de laatste tijd lekker achter het raam in het zonnetje zit...

> Oh?!
>
> Via een extra premie aan een monopolistische marktwerking en koninklijke
> behandeling van Essent voorman?  De gecorrumpeerde marktwerking !

Demagogie. Je hebt het over een paar cent per Nederlander per jaar. Dat
zal dus niet echt de kern van de zaak zijn. Diensten die door de
overheid zelf uitgevoerd worden leiden tot de ene soort (i.h.a. minder
zichtbare) geldverspilling, en dit opvallende graaien, in dit geval
onder verantwoording van de provincies, is een ander soort. Het zoeken
is naar betere modellen, maar dat blijkt niet eenvoudig.

Bart