Deportatie-debat: het wordt almaar gekker

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Mar 16 22:32:09 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Zeg meneer de politicus,

Huh? Politicus?

ben jij niet je eigen probleem aan het oplossen
> i.p.v. die welke de maatschappij zich gesteld ziet?

Dat dacht ik eerlijk gezegd niet. Maar wat denk jij dan dat mijn probleem is?

Ben je niet, als de
> grote regelnichten in dit land, zelf bezig de voorwaarden tot die
> gecorrumpeerde voorstrekkerij verder gestalte te geven, en wil jij niet,
>   nog meer gaan regelen i.p.v. werkelijke alternatieven te bieden,
> oplossingen aandragen?

Ik ben uiteraard voor werkelijke alternatieven. Dat van dat nog meer
regelen begrijp ik niet.

> Wil jij niet blijvend 'profiteren' van de situatie die je zelf in stand
> houdt, en is de uiteindelijke voorwaarde die je stelt niet juist JOUW
> opdracht?

Welke situatie houd ik in stand? En hoe profiteer ik daar dan van? Ik nie
begrijp nie.

> Is dat wat jij noemt 'woningmarkt te maken'

Oeps, foutje, er viel een woordje weg toen ik de zin omgooide. Ik deed wel
cut, maar geen paste. Ik bedoelde 'de woningmarkt *eerlijker* te maken'.

niet ten ene male gedoemd te
> mislukken, als je nu al geen enkel spoor van inzicht vertoont, en waar
> je op bijverschijnselen reageert vanuit de kennelijke notitie dat je da
> juiste analyse al hebt gemaakt? Blijkens, als ik zo vrij mag zijn?

Voel je geheel vrij. Maar van mijn kant ziet het er juist andersom uit...
Wat nu?