Deportatie-debat: het wordt almaar gekker

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Mar 16 08:21:33 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een mazzel hebben we toch dat er in de coalitie politici zitten die het
allemaal veel beter weten, wat goed is voor de burger, dan dat we het zelf
weten.
Wat is er nu liberaler? De keuze tussen een huis dat je niet kan betalen of
een huis dat je helemaal niet op kan brengen.
Dadelijk wonen in een huis voor bv. 500 Euro en waar de buren er nog 350
voor neertellen. Het zijn dan je buren die snel gaan verhuizen natuurlijk
omdat ze ook zo graag 150 euro meer betalen. Ze willen natuurlijk ook graag
gebruik maken van die vrije keuze.

Trouwens in Amsterdam komt vandaag de 1000ste zeecontainer aan voor bewoning
door studenten. Ze komen uit, raad eens, China en kosten "maar" 500 euro p/m
aan huur. Dat kan toch overal zo, en moet je onze welvaart eens zien
stijgen.
Ophokken van de lage lonen wordt het ook wel genoemd. Weinig ruimte voor
nodig want je kan ze heel hoog opstapelen.
De norm is niet meer dan 10 hoog en de waarde ervan schroeven we wel op, ivm
de te vragen huurprijs.

Je zal nu nog maar 20 jaar zijn of zo, ik vluchtte naar de maan of zo. Geen
wonder dat het aantal mensen gaat zakken in ons apenlandje. Wie durft er met
goed fatsoen nog kinderen hier neer te zetten, dat die je ze toch niet aan
zeker.

Ger