Aso wil uitstel deportatie-debat

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Mar 12 11:33:26 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Je wil zeggen dat als we niet over de dure euro praten en de toenemende
> armoede dat hij dan ook niet bestaat Bart.
> Je moet het relativeren net als Zalm en Balkenende dat doen. In de jaren
> 50 was de armoede groter en vergeleken bij India hebben we het rijk.
> Gemiddeld vallen de prijsstijgingen wel meer sinds we de euro hebben.
> Zal best maar het gaat erom waar er wel of nier duurder is geworden.
> Auto's, vakanties, electronica, of hetgeen de mensen dagelijks nodig
> hebben. Dat is nogal een verschil.

We hebben het er eerder al uitgebreid over gehad, wie goedkoop uit wil
zijn in de supermarkten heeft keuze te over, en is echt niets meer kwijt
dan voor de euro. Die paar euro per dag kan ook het echte probleem niet
zijn, als er bijv. als alleenstaande iets in de orde van 800 euro per
maand bij je omgaat.

> 100.000 Mensen meer door de armoedebodem heengezakt is een leugen als de
> SP dat zegt (of ik)?

Als ik afga op de armoedemonitor 2005 van het SPB dan is er wel een
stijging, maar historisch gezien niet overdreven, en door de mindere
economie ook niet verrassend. Maar één procent van de Nederlanders is
natuurlijk wel meteen 160.000 mensen.

> Is dit nieuw rechts of zo? Wegkruipen voor de werkelijkheid?
> Weerleg die leugens eens Bart behalve met gemiddelden.

Dat heb ik in mijn vorige posting gedaan. De daling van de armoede
tijdens die 'puinhopen van paars' was spectaculair, de stijging onder
Balkenende I en Balkenende II is jammer maar we zitten (volgens die
armoede monitor) nog ruimschoots beter dan in het jaar 2000.

Bart