Aso wil uitstel deportatie-debat

Sat Mar 11 22:55:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,
>Volgens mij geloven veel mensen echt in de dure euro, en in de toenemende
>armoede.

 Bedoel je met 'geloven' dat het niet waar is, dan ?

 't Is wel zo dat mensen het eerste overdrijven. Maar dat betekent nog
 niet dat het niet waar zou zijn. Het tweede is zonder meer waar. Het
 lijkt me dat je mensen die armoede lijden beledigt als je het tweede
 ontkent.

>Er is zelfs zoveel haat ontstaan dat men het deze regering niet eens
>gunt dat er de minima er uiteindelijk toch op vooruit gaan.

 ?? Het eerste weet je niet (wie is 'men' ?) en het tweede is domweg
 onjuist.

>En men beseft gewoon niet dat men gemanipuleerd is.

 Door wie is 'men' (welke men - de minima ?) gemanipuleerd ?

>Ik denk dat naast gemakzucht vooral politieke voorkeur binnen de media
>en het meewaaien met de heersende wind een rol spelen.

 Wat is de heersende wind ? Zijn de media dan rechts ?

 Ik heb de indruk dat jij meedoet aan de mode die bij rechts momenteel
 nogal populair is: het omdraaien van links en rechts, het omdraaien van
 conservatief en progressief. Dat is dus wel een kenmerk van een iden-
 titeitcrisis. Back to the roots, luidt dan het devies.

 Je stelt te weinig vragen en weet alles zo vreselijk zeker. Ga eens op
 zoek naar de bron van datgene dat je denkt (je refereert niet; je ver-
 meldt niet waar je je wijsheden vandaag haalt). Dan zal je ontdekken dat
 die bron doorgaans niet bestaat. Er is niets mis met wat twijfel en er zo
 nu en dan eens naast te zitten. En een beetje humor kan beslist geen kwaad.

 Omdat je elk relativeren nalaat, denk je al heel snel dat iemand die iets
 anders zegt dan jij doet liegt, iets raars gelooft, manipuleert of ander
 kwaad in de zin heeft.

 Kortom: je bent heel absolutistisch en stellig.