D66 te koop zetten?

Fri Mar 10 08:41:53 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Aan de verkoop worden geen voorwaarden gesteld, dus zowel de PvdA als het
>ook bijna niet meer bestaande Nieuw rechts kunnen hun concurrent wegkopen.

 [Henk, je klok staat weer fout - voor weblezers als ik pop je dan niet op]

 Een constructie als bij de spoorwegen ? Eerst moeten er bepaalde prestaties
 geleverd worden en pas dan mag de partij terug in de Kamer ?

 Ik had eigenlijk de onvrede die we nu bij het CDA zien, dat de regio zich
 beklaagt dat men het slachtoffer is van het landelijke wanbeleid, in ver-
 sterkte mate bij D66 verwacht. Maar het blijft nogal stil. Dat suggereert
 dat het er of niet meer toe doet of dat er juist van alles gebeurt. Zelf
 ga ik uit van het eerste en hoop ik -uiteraard- op het laatste.

 Op zich wordt het nu wel erg raar: D66 wordt geleid door een VVD'ster en
 de VVD door een D66'er. De keuze van Rutte als kandidaat VVD-lijsttrekker
 is daarom de slechtste keus voor D66. Behalve de PvdA kan nu ook de VVD
 onze partij verder gaan leegzuigen. We doen het natuurlijk allemaal zelf
 - maar er blijft ons ook niets bespaard.

 Nu kunnen we slechts hopen dat een crisis in het CDA de D66-hotemetoten de
 voet dwars zet de rit uit te zitten. We hebben zelf niets meer in de hand;
 andere partijen bepalen nu hoe het met D66 afloopt.

 We zijn afhankelijk van een tiep als Gerd Leers uit Maastricht. En of
 Wouter Bos eindelijk eens een fout gaat maken. Of dat AHA Rutte beentje
 licht. Of dat Geert Wilders naar de verkeerde kapper gaat.

 Nihilistische zaken dus. Het 'zoet' zal niet komen, het 'oogstjaar' zal
 niet aanbreken - het gaat juist slechter en slechter. Ons land begint in
 te storten. De haat tegen Aso overtreft de haat tegen Paars, de angst
 voor wat Aso de komende tijd nog meer voor ellende zal willen aanrichten
 is enorm (en dat hadden we bij Paars niet). De prijzen vliegen de pan
 uit, nog nooit was het leven zo duur als nu. Als dit zo doorgaat - en dat
 is zonder meer de bedoeling - dan wordt er beslist nog iemand vermoord.