Van Aartsen weg als fractieleider

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Thu Mar 9 15:55:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het is wel eens leuk om je te kunnen verkneukelen om anderen, maar als
> altijd met mate. Toch verbaas ik me over de huidige gang van zaken
> binnen de VVD: ik dacht dat ze ook eindelijk het principe van een gekozen
> lijsttrekker hadden omarmd, en dat zou ergens in juli moeten plaatsvinden en
> nu
> wordt er weer plomp verloren een aangewezen die zelfs, als je niet oppast,
> met
> voorrang tot fractievoorzitter wordt gebombadeerd.
> [...]
<knip>

Wat ik er van begrijp dat /als/ Rutte in juli tot lijsttrekker verkozen wordt,
dat /dan/ de move naar de kamer plaats moeten vinden. In de nieuwe mores
binnen de Conservatives zou de lijsttrekker=politiek leider=fractievoorzitter
dus in de Kamer moeten zitten...

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink