In belang van oogstjaar

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Mar 9 13:13:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nou werkelijk, dit volg ik niet. Er zijn ongetwijfeld nadelen, maar
> iedereen is verplicht zich te verzekeren (dat was NIET zo), de zorg is
> hetzelfde, de verzekeraars hebben extra lage tarieven moeten aanbieden, de
> lagere inkomens hebben een zorgtoeslag die op een hogere dan de werkelijke
> premie is gebaseerd.

Lage premies moeten aanbieden????? Dat deed men om klanten te ronselen en
dat komt dus einde dit jaar wel weer goed(voor hen dan)
Iedereen zo'n beetje gaat er op achteruit, dus of die zorgtoeslag zo goed
is?
Verplicht zijn is wat anders dan het zijn hoor, of kunnen. En als je het
niet meer kan krijg je een boete om te zorgen dat je het helemaal niet meer
kan. Steek dan maar een sigaretje aan om een beetje van e stres af te
geraken.

> Is dit weer de rubriek obligaat kankeren zonder dat het ergens op
> gebaseerd is? Ik zou zeggen, wacht eerst eens op wat er de komende jaren
> uit rolt. Overigens, bij zorgkosten is het wel vechten tegen de bierkaai,
> de tendens blijft natuurlijk hoe dan ook sterk stijgend.

Wat eruit gaat rollen? Dat je dadelijk aan de tanden kan zien of iemand het
kan betalen.

> Wat het roken betreft, ik vind het goed dat er opgetreden wordt tegen de
> verkoop van schadelijke sterk verslavende substanties. Eigenlijk zou het
> volstrekt logisch en consequent zijn om ze gewoon te verbieden, net als
> eetwaar met te veel gif er in. In de praktijk lukt dat niet, maar het
> streven moet wel in die richting zijn.

Net als, alcohol, autorijden, enz.

> Misschien moet er meer onderzoek komen naar onschadelijke niet verslavende
> genotmiddelen.

Zoals?

Ger